برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 30 شهریور 1403
به قلم مصطفی فرجی:

نقدو بررسی فیلم سینمایی " هوک" یکی دیگر از فیلم های چهل و یکم جشنواره فجر 

حمیّت نیوز (حمنا)_ نقدو بررسی فیلم سینمایی " هوک" یکی دیگر از فیلم های چهل و یکم جشنواره فجر به  قلم مصطفی فرجی دبیر گروه فرهنگ و  هنر این پایگاه خبری.

حمیّت نیوز (حمنا)_ نقدو بررسی فیلم سینمایی " هوک" یکی دیگر از فیلم های چهل و یکم جشنواره فجر به  قلم مصطفی فرجی دبیر گروه فرهنگ و  هنر این پایگاه خبری.

فیلم سینمایی " هوک"با کارگردانی حسین ریگی و به تهیه کنندگی علی آشتیانی پور، با حمایت فارابی ساخته شده و در چابهار و تهران فیلمبرداری شده است. قصه هوک، شیران پسر بچه ای که سودای قهرمانی دارد و تا توصیه برادر بزرگترش وارد ورزش بوکس می شود و... نیمه اول فیلم مربوط به دوران کودکی و نوجوانی پسرک می باشد و نماهای درشت از شیران به عنوان سوژه اصلی به مخاطب معرفی می شود.

و داستان بخوبی پیش می رود و تماشاچی را با خود دنبال می کند اما در نيمه دوم داستان افت می کند جایی که وارد دوران نوجوانی پسرک می شویم و دوربین از قاب سینمایی به قاب تلویزیونی تغییر می کند تصاویر از طبیعت چابهار صرفا توریستی نیست و فیلمساز با آن کار می کند مثلا از دریا فانوس خیال می سازد تا جایی که پسرک بعد از فوت برادرش زیر آب دریا با او ملاقات کند. دریایی که پدر و برادرش را در خود بلعیده، فیلمساز اقلیمش را دوست دارد و این عشق به وطن در فیلمش انعکاس پیدا کرده است.

بازیگران فیلم هوک امیر جعفری، رویا تیموریان، علی اوسیوند، امیر مهدی ژوله، علیرضا جعفری، مهتاب ثروتی، و آرزو تاج نیا... به نظرم سه عامل می تواند مخاّطب را به تماشای این فیلم بکشاند، اول ترکیب بازیگران دلیل خوبی برای تماشای فیلم هوک است هرچند بازیگران چهره در حد و اندازه خود ظاهر نشدن ولی آرزو تاج نیا با توجه به نقش کوتاهش خیلی خوب از عهده نقشش برآمد برای ایشون آرزوی موفقيت دارم، دوم اینکه قصه هایی که بر ورزش مشتزنی می پردازند هم به شرط روایت جذاب مخاّطب پسند هستند.

مورد سوم روایت قصه در اقلیم سیستان و بلوچستان می گذرد هم می تواند دلیل تماشای این فیلم باشد. در پايان یاداشت باید عرض کنم آقای ریگی خود از خطه سیستان و بلوچستان است نشان دادن فرهنگ و هنر آنجا را به مردم کار بسیار شایسته ای است و فیلم هوک نمرهٔ قبولی می گیرد چون فیلمساز با خودش و تماشاگر صادق است.

برای حسین ریگی عزیز آرزوی موفقیت و سربلندی آرزو می کنم.

مصطفی فرجی
تاریخ: 1401/11/16
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

بیستمین جشن مدیران تولید برگزارشد

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ بیستمین جشن مدیران تولید سینما به دبیری علی قائم مقامی و با اجرای شاهد احمدلو در هتل پارسیان استقلال تهران با حضور محمدرضا باهنر عضو ...

نگاهی به فیلم سینمایی شه سوار به بهانه اکران یکی دیگر از فیلم های جشنواره فیلم فجر ۴۲

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ بررسی فیلم سینمایی شه سوار که در چهل و دومین جشنواره فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و در آستانه اکران این فیلم همزمان در روز ملی سینما در سینماهای ...

مسیر آینده از تولید مشترک می‌گذرد/ پایان رویداد «پرتاب»

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، دومین روز از رویداد ارائه طرح مستند «پرتاب»، امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ...

روز ملی یوز ایرانی در خانه هنرمندان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ نه شهریور روز ملی یوز ایرانی نام گذاری شده است به همین مناسبت‌ مراسمی در خانه هنرمندان، سالن استاد شهناز با حضورهنرمندان و علاقمندان ...